zoedejong.reismee.nl

Eerste 'wee'k van school!

Donderdag 4 september was het dan zo ver.. Mijn eerste schooldag. Ik was zo zenuwachtig niet normaal. Gelukkig begint mijn school niet zo vroeg. Mijn eerste les begint pas om 9.25. Ik zou met de bus gaan maar hij was erg laat dus Heather had me naar school gebracht. In het theater was de meeting voor de exchange students. Zo er werd verteld over de regels en dat soort dingen. Er werd ook verteld dat in ik in de wintertijd, wanneer het sneeuwt, bijna nooit 5 dagen school heb. Meestal heb je 1/2 dagen school vrij per week! Klonk wel goed vond ik. Ook kreeg ik mijn rooster. Het werkt hier heel anders dan in Nederland. Je volgt 4 verschillende klassen voor mij zijn dat: English, Human and Health service, Globalgeography enmathematics. Deze vier wisselen zich steeds af. Ook heb je een rooster voor 4 dagen Day A/B/C/D en de eerste dag dat je op school bent is dus dag A dat was dus donderdag en dan is het de volgende dag day B enzovoort. Wel even wennen dus. Het schoolgebouw is gelukkig niet zo heel groot dus ik kan niet echt verdwalen haha. De andere exchange students zijn ook erg aardig en ik kan het heel goed vinden met een italiaans meisje. Zij zit ook in grade 12 net als mij (het laatste jaar). De 'begeleiders' van ons zijn ook heel erg aardig en ik ga waarschijnlijk morgen met een naarTim Hortons om koffie te drinken haha. Eigenlijk is iedereen wel heel aardig en ik voel me totaal niet alleen. Ik zit altijd naast iemand en met lunch ook! Ik liep ook even alleen naar me volgende klas en er kwam meteen een meisje naar me toe om te vragen waar ik vandaag kwam en of ik het hier leuk vond enzo super leuk! De leraren zijn ook allemaal heel aardig. We hebben ook een dress code in school maar ja zoals je wel kan raden waren mijn kleren niet geschikt voor de dress code haha. Maar eigenlijk doet niemand daar heel moeilijk over. Je mag niet te korte broekjes dragen. Ook geen spagettie bandjes en vooral geen shirtjes met een te diepdecollete. Ook heb je hier niet echt boeken zoals wij hebben waar je uit werkt. Je werkt veel met opdrachten die je leraar voor je uitprint of met een tekst. Ik heb elke dag 6 uur les. En mijn school is klaar om 15.20. Niet zo een lange dag dus! Dan moet ik met de schoolbus weer terug naar mijn huis. Dat is iets van 10/15 minuutjes. Geweldig zo een bus want hij stopt precies voor je huis dus ik hoef niet ver te lopen haha.

Er zijn veel activiteiten bij mijn school en ik ga in de leerlingen raad. Zij organiseren alle leuke dingen op school. Bijvoorbeeld een dag dat je in je pyjama moet komen naar school of de feestjes. Ook ben ik vandaag (5 sept,) met mijn italiaanse vriendin naar een soort van sportcentrum geweest met de bus en daar hebben we gezwommen, Ik heb een week om alles te proberen gratis dus dat is ook wel leuk! Ze hebben er van alles!

Zondag ga ik walvissen kijken met me familie! Dan gaan we op de boot en op zoek naar de walvissen. Super leuk!

Het gaat eigenlijk best wel goed nu! Met ups en downs natuurlijk maar ik heb het wel naar me zin en ik voel me erg op me gemak in me familie. Ze zijn erg lief voor me en hun kinderen en kleinkinderen zijn ook erg aardig! Met Gina, dat is een van hun kleindochters, heb ik al wat leuke dingen gedaan. Van de week gingen we samen der lego bouwen haha en vanavond hebben we ook samen met Heather en Dale een ijsje gehaald.

Ik zal veel foto's gaan maken voor jullie!

Talk to you later!

Reacties

Reacties

linda

Geweldig Zoë!!! Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ups en down horen er bij........straks heb je we er zoveel vriendinnen daar dat je helemaal geen tijd meer hebt voor downs :-)

X

Esmee

Wat fijn Zoë, topper!

Helen

Klinkt goed allemaal..en leuk een vriendin uit Italië.
Wauw walvissen dat lijkt me een geweldige belevenis.
Kijk alweer uit naar je volgende reisblog..

Henkie

Superrrrrrrrrrrr

Gerrie joinking

Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. En leuk dat je nieuwe Fam zo lief is. We missen je wel bij de bakker. Geniet er maar van.

Mama

Hè mop,
Wij zijn nog niet zo ingeburgerd in Canada, Tim Hortons???
Is dat de Canadeese Starbucks....??
And you know: WE LOVE PICTURES??
Have fun and greetings to Heather en Dale

Michael van der Kamp

Hee meis,
Leuk om te lezen!
Have fun over there, en niet verliefd worden of zo!????

Groetjes na Mike El en Gwyn...

Miep Gravemaker

Hoi zoe wat leuk dat je het zo naar je zin hebt. Ik vind het heel leuk om je te volgen . Ik hoop dat jij dat ook leuk en goed vind. We hebben noormaal gesproken geen contakt met elkaar maar vind dit wel heel leuk. Ik wens je een hele fijne tijd . Groetjes van Miep

oma dede jong

Hoi Zoë
Fijn dat je het zoo fijn hebt geniet morgen maar van de dolfijn
Liefde groet oma

Demi

Klinkt allemaal super leuk mop, gelukkig heb je het zo naar je zin!

annette (moeder demi)

Hoi Zoë,
wat goed te lezen dat je het fijn heb, veel plezier xxx

ashley

wat fijn mop , van de week zal je me eerste brief ontvangen dikke kus x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active