zoedejong.reismee.nl

Bijna over de helft..

Hello peeps!

Ik zit al bijna op de helft. Zo een gek idee. Kan nog als de dag als gister herinneren dat ik vertrok. Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven dus ik moet even goed bedenken wat ik allemaal in me spannende leventje hier heb gedaan. Natuurlijk Halloween! Zoals m’n moeder, en misschien wel meer, zou zeggen kon ik als mezelf.. Ik was als heks hahaha. Vond het geweldig. Moet je toch een keer in je leven gedaan hebben. Ook heb ik mijn pompoenen mooi uitgesneden samen met mijn Canadese moedertje. Voor Halloween waren we met alle internationale studenten naar het maisveld geweest en appels geplukt en een pompoen. Ook in het doolhof geweest, ik was samen met serenity en vittoria en we dachten dat we zo goed bezig waren en gingen winnen maar uh niet dus.. Iedereen had 45 minuten op ons moeten wachten omdat wij nog druk bezig waren met antwoorden zoeken en de fluit niet hadden gehoord. Goede actie weer van ons.. In de week van Halloween hadden we ook run for your life op school. We (student council) hadden allemaal spellen bedacht dat de leerlingen dan moesten doen en sommige waren dan zombies en moesten proberen de mensen te tikken. Omdat het in de avond was hadden we ook alles donker. Was erg grappig en best veel mensen waar op komen dagen! We hadden ook een Halloween schoolfeest! Was erg gezellig weer met iedereen. Dit keer was er ook een photobooth! Dat was ook super leuk en iedereen was er erg enthousiast over. Ik zal der wel een paar plaatsen hier! Was ook grappig om te zien dat ik nu veel meer mensen ken dan op het eerste schoolfeest. Alsnog blijven de feestjes wel heeeeel anders dan thuis en dat is wel iets wat ik zeker mis zeg. Maar overleef ik ook wel haha

Ohja en de peprally was ook erg leuk! Leuk om de school spirit te voelen. Sorry als ik van de hak op de tak ga maar ik weet niet zo goed meer wat ik allemaal heb gedaan. Mijn geheugen is niet zo goed, word oud..;)

Ook heb ik er een gastzusje bij! Niet de gene uit China maar uit Brazilië. Ze is van gastgezin veranderd naar ons. Is wel even wennen allemaal weer maar volgens mij heeft ze het wel naar de zin. Ze is nog wel een beetje verlegen. Maar dat komt allemaal wel goed

Met student council zijn we verdeeld in twee verschillende groepen en we plannen apart de maanden. Wij zijn nu al bezig met december plannen! Gaat ook allemaal heel leuk worden en we krijgen ook een kerst gala! Gek om al met december en kerst bezig te zijn want het lijkt allemaal nog zo ver weg.

Op school gaat het ook allemaal goed en haal ik goede cijfers al vind ik zelf. Vermaak me bijna altijd prima in de lessen met iedereen. Soms zijn de lessen wel erg saai.. Ik merk dat het nu ook allemaal zo normaal is voor me en gewoon rustig me lesjes volg. Niet zo veel speciaals meer. En oh my goddie ik moet morgen een monoloog houden voor drama op het podium met alle lichten alles er op en er aan. Wish me luck..

Waar ik mezelf ook op betrap dat ik wat Canadese gewoontes over neem.. Ik ga ook rustig met mijn slippers en sokken naar de supermarkt. Lekker comfi. In het begin dacht ik ook ik ga mijn gastouders niet als mom en dad noemen want dat zijn ze niet en mijne zitten in holland maar dat doe ik nu ook.. Voel me dus zeer op me gemak haha. Voelt echt als me tweede familie hier en dat in zo een korte tijd

Voor de rest is het hier koud. En ik heb al sneeuw gezien. Vond ik wat minder. Maar is al weer weg gelukkig haha. Volgende week shoppen in Halifax!!!! Finallyyyyy happy me. Ook ons Me to We project komt eraan dus daar zal ik het ook wel druk mee krijgen. Vervelen doe ik niet. Ik zal jullie wel weer op de hoogte houden!

Lots of love from your lovely dutchie in Canada

Reacties

Reacties

Mama

He Moppie,
Zo fijn om te lezen dat het het zo naar je zin hebt in Canada. Natuurlijk wisten we dat al door ons WA en FT contact.
Uhhh die gewoontes... Die laat je toch wel daar he!!! Op slippers in de winter naar de supermarkt... Oh oh oh.
Give a big hug to your Canadian Mom and Dad.
Kisses xxx

Henk

Omg op je slippers naar de Lidl hahaha tokkie

Opa oma

Heerlijk dat je zo thuis voelt,weer genoten van je verslag geniet maar van alles wat je meemaakt!!!
Dikke kus, opa en oma

annette

Hoi Zoë

Succes straks op het podium en goed te lezen dat je je fijn voelt daar,
geniet nog van alles
liefs Annette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active