zoedejong.reismee.nl

Update 3 maanden in Canada!

Hallo iedereen!

Al december.. Zo gek, nog maar 3 weken school voor mijn christmas break! Eindelijk vakantie.. Al heb ik al langer dan een maand schoolweken van 3/4 dagen. Maar een vakantie zou wel lekker zijn.

Ik zal proberen deze keer het iets meer georganiseerd te houden haha. Ik zal beginnen waar ik ben gebleven.

11 november was het hier Remembrance day. De dag waarop de gevallenen van deEerste Wereldoorlogen alle oorlogen en gewapende conflicten sindsdien worden herdacht. We hadden deze dag vrij maar de dag ervoor hadden we een ceremonie op school. Was wel indrukwekkend om te zien. Natuurlijk wordt het volkslied gespeeld en er waren wat veteranen aanwezig en sommige studenten hadden een stukje voorbereid en er werden beelden afgespeeld van de verschillende oorlogen.

12 november- De eerste keer naar Halifax shoppen en een hockey game kijken met de internationale studenten. We gingen pas rond 12 uur naar halifax toe en het is 3 uur rijden met de bus. We hadden dus maar 2 uurtjes om te shoppen. Erg gehaast maar wel gezellig. Daarna gingen we naar een hockeygame! Beetje hetzelfde als een voetbal wedstrijd thuis. Was erg leuk om te zien en die sport is heftig zeg. Ze zijn niet erg zacht handig tegen elkaar. Hockey is het hier helemaal, dus was wel erg leuk om dat ook een keer mee te maken.

20 november- Weer een vrije dag! Marcus had een shopping trip met ons gepland dus waren we naar New Minas geweest! Samen met Alberto, Kemil en Serenity. Het had die dag best veel gesneeuwd en Marcus heeft zijn rijbewijs nog niet zo heel erg lang dus de reis gaf me soms wel wat hartverzakkingen haha maar ik heb het overleefd en ben nog helemaal heel! Gezellige dag gehad en weer wat leuke dingen gekocht! Ik heb zeker een extra koffer nodig als ik terug ga..

28 november- Zoals ik al eerder heb verteld ben ik betrokken in het Me to We project op school. Me to We is een organisatie om leerlingen op scholen in te zetten voor vrijwilligers werk. In eigen land en in land als Ghana bijvoorbeeld. Ze organiseren ook altijd een WE-day en dat was deze dag. We moesten om 5.30 al op school verzamelen omdat het in Halifax was en het vroeg begon. Natuurlijk was de bus laat en vertrokken we uiteindelijk pas om 6 uur. Had dus langer in me bed kunnen liggen.. Maar ach. Het was echt een hele hele leuke dag en ik heb veel inspirerende dingen gehoord! Het belangrijkste punt van deze dag is om eigenlijk duidelijk zijn dat JIJ een verschil kan maken. Ook al is het maar iets kleins waar je iemand mee helpt. En vooral dat iets kleins kan eindigen in een groot verschil. Er waren verschillende mensen die wat vertelden, bijvoorbeeld Nelson Mandela’s kleinzoon was er! Als jullie precies willen weten wie er waren en waar over gepraat is kunnen jullie het op deze site bekijken : http://www.weday.com/2014/11/we-day-atlantic-canada-ocean-change/

Zeker wel een kijkje waard al zeg ik het zelf..Ik had in ieder geval een erg leuke dag gehad met al mijn Me to We members.

29-30 november- Alweeeer naar Halifax haha. Dit keer met Vittoria en haar gastfamilie. Ze had een gastzusje uit Quebec die zaterdag weer terug naar huis ging na 3 maanden. Vittoria had gevraagd of ik mee wou want ze gingen ook shoppen en bleven ergens overnachten! Omdat dit weekend Black Friday was was het wel erg druk. Overal kortingen enzovoort. Was een gezellig weekendje weg.

Voor de rest volg ik gewoon mijn school en haal ik zeer goede cijfers.. Smarty ass hihihi. Deze maand hebben we veel gepland staan met Student Council! Houd me weer lekker druk. Deze maand ook mijn laatste Digby School Dance.. Maar wel een gala! Ook ga ik deze maand naar een conference voor leadership skill building! Ook erg leuk allemaal. Ik ga zeker genieten van mijn laatste 1,5 maand hier.. Tijd gaat veel te snel. Ik hoop dat ik jullie weer een beetje een update heb gegeven en dat het deze keer beter te volgen was ;)

Lots of love from Canada

Reacties

Reacties

Helen

Zo Zoë, wat mooi rustig geschreven maar wat een gezellig druk leventje heb je daar.

Gerrie en Ron Joinking

hoi buuf. We horen dat je het leuk vind in Canada. We zuen dat jij al sneeuw hebt. Hier is het ook al koud. We missen je wel in de straat. Me vriendin haar zoon woont ook in halifax. Hij is 17 jaar en speelt daar ijshockey en woont ook bij een gast gezin. Zijn naam is Daniel sprong dikke xxxx van ons.

lizzzzzyy

Ah super leuk schattie!

oma

Lieve Zoë
Alweer een mooi verhaal wat heb je het naar je zin leuk hoor genie er nog van
Lieve groetjes oma xxxxxx

mama

Love your blog... again!
En ja het is nu inderdaad beter te lezen, good girl

Jippie Gala...Maar goed dat je hakken zijn opgestuurd naar CA.. Stunning outfit erbij en je wordt vast Party girl of the year 2014!

Lost of love and see you soon
XXX

Opa en oma

Lieverd wat heb jehet toch geweldig !!!
We hebben het weer met veel plezier gelezen,

Bz

geweldig om je verhaal weer te lezen!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active